loading...
فروشگاه خرید و سرگرمی گذرگاه
MKHB بازدید : 1984 نظرات (0)

تفاوت پراید در ایران و كره جنوبی

مسوولان شرکت سایپا می گویند خودرویی که این شرکت تولید می کند و نام تجاری پلتفرم آن X100 است دیگر پراید نیست و باید مردم اسامی جدید را برای این خودروها به کاربرند.

تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید کمتر افرادی باشند که بدانند پراید هنوز در کره جنوبی تولید می شود؛ با همین نام اما باوضعیتی متفاوت تر از آنچه در ایران می گذرد.
تولید پراید با ویژگی هایی که مادر ایران آن را می شناسیم تا سال 2000 در کره و توسط کیاموتورز ادامه داشت تا اینکه کیا، ریو را برای رقابت را فورد فوکوس و فولکس گولف به بازار عرضه کرد.

عکس پراید
 
برای مشاهده عکس ها در اندازه اصلی بر روی آنها کلیک کنید

ویژگی پراید های اولیه هم این بود که از یک موتور 1100 تا 1300 سی سی کاربوراتی بهره می بردند تا اینکه در راستای استانداردهای اروپا به انژکتوری تغییر یافتند.
سال 2005، انقلاب جدی در موتورهایکیا رخ داد به گونه ای که موتور این خودرو به 1400 سی سی تغییر یافت.
سیستم دنده آن اتوماتشد و قیمت آن هم به بالای 11 هزار دلار رسید.
در سال 2006، باز هم تغییرات ادامه یافت تا اینکه موتور 1500 سی سی آن هم به بازار آمد. نوع سوخت آن به دیزل تغییر یافت اما قیمت آن همان شد که بود.

86314760004741750030.png

این خودرو در سال های بعد هم از تغییرات مصون نماند. کیا تغییرات جدی روی این خودرو اعمال کرد. در مدل های بعدی موتور این خودرو با ظرفیت 1400 سی سی عرضه می شدند.

مقایسه پراید در ایران و کره جنوبی

در سال 2010 باز هم تغییرات کاربردی در طراحی و قابلیت های پراید از سوی شرکت کره ای اعمال شد. موتور آن 1600 سی سی شد و سوخت آن هم در دو نوع بنزینی و دیزلی قابل انتخاب بود.

مقایسه پراید در ایران و کره جنوبی

تغییرات در سال های بعد هم ادامه یافت اما این تغییرات آنگونه هیبت پراید را متفاوت از آن نمونه اولیه کرد که شاید کمتر کسی باور کند این پراید همان پرایدی است که ما امروز در جاده های کشور می شناسیم تازه مسوولان کیا هیچ ادعایی در خصوص نام این خودرو ندارند اما خودروسازان داخلی اصرار دارند آنچه را که خود آنها نتوانسته اند تغییر دهند، خریداران تغییر دهند.

مقایسه پراید در ایران و کره جنوبی

پراید در داخل کشور تا سال های اخیر، و البته آنگونه که پیداست، بنابر فشار بسیاری از نهادها برای ارتقای استانداردها، تغییراتی رابه خود ندید.
شرکت سایپا سپس روی به طراحی پروژه ای آورد تابلکه از بار فشارها بر کیفیت این خودرو کم کند.
نتیجه اگرچه مثبت بود و پراید واقعا تغییراتی به خود دید اما نه ظاهر و نه باطن خودرو تفاوت معناداری که بتوان نمونه آن را در آنچه شرکت کره ای صورت داده دید، مشاهده نمی شود. نه موتور خودرو تغییر کرده و نه طراحی آن دگرگون شده هر چه هست همان است که بود.
حتی در مدل سایپا111، به دلیل اینکه تنها درب هاچ بک آن تغییر کرده بود، عکس هایی که از این مدل موجود است تنها از نمای عقب بوده و جلو و داخل خودرو تفاوتی با مدل های دیگر نکرده است.

مقایسه پراید در ایران و کره جنوبی

منبع:رویدادنيوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
كالاهای متنوع فروشگاه اینترنتی گذرگاه خرید ارزان , موبایل و شلوارک لاغری , مدل لباس , عكس
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • فروشگاه تیونینگ یوزپا

     

    آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 138
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 130
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 410
  • باردید دیروز : 384
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 2,928
  • بازدید ماه : 8,930
  • بازدید سال : 80,916
  • بازدید کلی : 2,068,913